Ronda2319.reismee.nl

Dieren en regen

Vandaag vertoeven we in Juigalpa in Nicaragua. Een tussenstop in een niet zo bijzonder plaatsje, of het moet zijn dat we hier wifi hebben na vier dagen zonder gezeten te hebben, en in de wetenschap dat we de komende 2 of 3 dagen ook geen internetverbinding zullen hebben in de bush-bush. Achter ons liggen de nevelwouden van Monteverde en de wetlands van Caño Negro (Costa Rica) en El Castillo (Nicaragua). Begeleid door gidsen hebben we al heel wat dieren gespot. Bijzonder was de "nachtwandeling" door het nevelwoud. Om jaloers van te worden hoe snel en scherp de gidsen de dieren spotten. Van gifgroene slangen en lichtgevende schorpioenen tot kleine kikkers en diertjes die de vorm hebben aangenomen vanhet mos op een boomstam. In de wetlands veel vogels gezien (reigers in verschillende kleuren, slangenhalsvogels, ijsvogels etc), maar ook kaaimannen en apen.

Bij de gebieden waar we tot nu toe zijn geweest hoort dat met regelmaat een tropische bui valt. Om de een of andere reden valt zo'n bui voor ons net op een verkeerd moment. Een paar dagen geleden stond een mooie wandeling bij een vulkaan op het programma. Een wandeling van ca 5 kwartier. Toen we begonnen regende het zachtjes, maar al snel veranderde dat in een tropische bui. Tegen zoveel regen waren zelfs de poncho's niet bestand. Vandaag hadden we een reisdag en tegen ca 14 uur gingen we lunchen. Amper 1 minuut voor aankomst barstte een hevige bui los. Door de stortregen moesten we van de bus naar het restaurant.

Met de groep (van 12 personen) hebben we het getroffen. Aardige en rustige mensen. Dus best gezellig. Voor de meelezende collega's van SZW: een reisgenoot blijkt bij I-SZW te werken. Zij heet Dorothea de Graaf. Een soort bedrijfsuitje dus :-)

De komende dagen gaan we naar een ecolodge in La Bastilla, ver van de bewoonde wereld, Zonder internet, zoals gezegd, maar in een waar vogelparadijs, volgens de reisbeschrijving van Sawadee. Vanavond ervoor zorgen dat alle batterijen van de fototoestellen worden opgeladen, want stroom in de ecolodge schijnt geen vanzelfsprekendheid te zijn.

Wij gaan nog even aan de slag.

Groeten van Lynda en Ron

John

Waarom denk je dat er zo'n levendige vegetatie is? Dankzij die verfrissende regenbuien waar jullie van meegenieten natuurlijk :-). Ook leuk als je bekende tegenkomt op reis. Jullie reis een tip voor de personeelsvereniging?

Ron

Ja John, het gaat zeker op een personeelsreis lijken. Op 28 december (wij zijn dan net 1 dag thuis) komen Dagmar (PDV) en Rini (FEZ) ook deze kant op :-)

Dagmar

Ha Ron,
Leuk dat jullie bloggen! We zijn echt super benieuwd hoe jullie El Castillo en Isla Omtepe vinden? Zijn jullie er al geweest? We gaan het snel zelf ook ervaren????. Enjoy!
Groet Dagmar y Rini

Dagmar

De vraagtekens moeten een smiley zijn :-).

Hoi Dagmar,

Vorige week zijn we in El Castillo geweest. Authentiek en lekker aan de rivier. Er is echter niet veel te doen, behoudens een tour naar Indio-Maiz. Maar voor 2 of 3 dagen is het er wel lekker. Vanochtend zijn we teruggekomen van Isla de Ometepe. Mooi gebied met twee mooie vulkanen, en vooral ook leuke brulapen. Fijne vakantie alvast !

Johan

Hele fijne kerstdagen toegewenst. Er zal wel bruine bonen met rijst op het kerstmenu staan. Hier is het weer volledig in de war en worden warmterecords verbroken. Geen witte kerst, maar zon en ongeveer 12 graden.

Ron

Dank je Johan. Ook voor jou en Gerard fijne feestdagen. Om eea soepel te laten verlopen, is het hier verstandig om het eten ruim vooraf te bestellen, met name als we als groep reserveren. Zo is het kerstmenu (voor slechts 14 dollar!) ook al besteld: aardappelsalade, iets wat op een rollade moet lijken en een brownie. Groet.